Cu bicicletele in Valea Lomului

Duminica, 19 martie, am explorat Valea Lomului cu bicicletele si ne-am catarat la frumoasele biserici rupestre din patrimoniul UNESCO!

Primul obiectiv al zilei a fost Biserica Sf.Fecioara (“Bogoroditsa”), situata pe malul stang, la 32 m deasupra raului. Aici se afla cateva renumite fresce din sec XIV, cum ar fi Cina cea de Taina sau Sf.Gherasim-imblanzitorul-de-lei. Apoi am traversat raul si am trecut la explorat, urcand scari de piatra sau chiar catarandu-ne pe perete, celelalte biserici rupestre din site-ul UNESCO. Am urcat la Belbelnitsata, apoi la Paraclisul Sf. Arhanghel Mihail („Biserica Îngropată”), unde se pastreaza cateva fresce frumoase, ne-am catarat la Baptisteriu, unde se zice ca se afla mormantul sapat in stanca al unui tar bulgar, am admirat picturile de pe tavanul Paraclisului Gospodev Dol si am urcat la biserica Sf. Teodora („Biserica Dărâmată”).

Am traversat apoi raul alte biserici sapate in stanca.

A fost o tura frumoasa, cu de toate: cultura, bicicleta, explorare, catarare:)


Foto: Tabere cu Suflet

3 thoughts on “Cu bicicletele in Valea Lomului

Leave a comment