Cu bicicletele pe Drumul Voievozilor II

TabereCuSuflet.0260Dupa Schitul si ruinele de la Mironesti, ne-am continuat periplul pe Drumul Voievozilor cu o vizita la Gostinari. Aici am vazut ruinele bisericii Barbu Bellu si am admirat frumoasele fresce ce se disting inca pe pereti!

Intre satul Gostinari si Mironesti este Argesului. Ca sa il traversezi, trebuie sa treci pe un pod de tuburi. Urmeaza sa fie construit un nou pod, insa cu Argesul nu te joci, dovada sta vechiul pod de cale ferata de la Gradistea.

Satul este unul interesant, cu case sarace si cu  o structura de strazi “carteziene”, cu nume pitoresti (Papana, Pastrama etc). In centru se gaseste cimitirul, strajuit de vechiul turn care se vede de pe malul celalalt, si incorsetat intre zidurile vechiului conac al familiei Bellu. La capatul aleii de la intrare este Biserica Barbu Bellu, o ruina care nu promite mai nimic la inceput. Cand am trecut insa de portile ce mai pastreaza tablia originala, am ramas cu respiratia taiata! Pe pereti se pot distinge cu claritate o multime de fresce minunate, cu detalii uluitoare. Am descifrat scene din Noul Testament, Sfinti zugraviti cu aur si alte zugraveli pline de migala. Putem spune ca ruinele Bisericii Barbu Bellu, ale carei istorie o puteti citi aici, a fost punctul culminant al acestei ture cu bicicletele.

Tura nu se poate incheia insa fara traversare plina de adrenalina pe puntea suspinelor de la Gradistea:)

Foto: Radu Savin, Demi Tipa

2 thoughts on “Cu bicicletele pe Drumul Voievozilor II

Leave a comment